torsdag 1 december 2016

Recensioner och lite skryt

Titt som tätt dyker det upp nya recensioner för "Nils och den blinkande stjärnan". Det är en mäktig känsla att bokälskande människor som skriver om böcker har läst min bok. Och att de tycker om den, för hittills har varenda recension varit jättefin. Varje gång sprider det sig en varm känsla inom mig. 

Skrytskrytskryt men här kommer ett axplock:


"Jag tänker att i min hand håller jag en slags barnens tröstebok och en hoppfull sådan..." barnboksprat


"Jag vill faktiskt varmt rekommendera boken för alla som någon gång läser för sina barn. Ja, den väcker frågor, men det är frågor som är viktiga att prata om" fantastiskaberättelser

"Min åsikt: Gripande, vacker & fantastisk" jenniesboklista

"Lena Forsaeus bok är en vacker bok om sorg, saknad, hopp och känslan av att den man älskar fortfarande finns kvar" Belinda Graham - Tidningen Kulturen 1/10 2016

"De makalöst fina illustrationerna lyfter boken ytterligare och trots att boken har ett sorgligt tema blir man glad av att läsa om Nils. Det här är en bok vi verkligen rekommenderar" psykosociala förbundet

Och som grädde på moset blev den utvald till Godbit av Btj (bibliotekstjänst) i november månad. 

För några veckor sedan besökte jag den fina barnbokhandeln Bokskåpet här i Göteborg för att berätta om Nils och den blinkande stjärnan. Men det hade jag inte behövt göra för i en av hyllorna stod den så fint. Och så finns den i Konstmuseets shop vilket känns relevant med anledning av museets pågående utställning "Tanken på döden". 



PS. Nils och den blinkande stjärnan finns bla att köpa på BokusAdlibris eller direkt från Idus förlag. Och snart är det ju jul...blinkblink. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ut