onsdag 24 augusti 2016

Boksläpp

Så kom den äntligen. Min bok Nils och den blinkande stjärnan. En lång väntan är över. Jag känner mig glad, stolt och lite tom. Så där som man kan känna sig när man drömt om något länge. 

Igår kväll fick jag min första och viktigaste recension, 


"Mamma, den är verkligen så himla bra" Ivar 9 år. 


Köp den vetja! 

Boken handlar om Nils som börjar förskoleklass och har en storasyster som heter Majken som är död. En bok jag själv saknade när Nora var sjuk och efter att hon dog. 

Min förhoppning är att boken ska läsas av (eller för) alla barn, även de som inte själva har förlorat ett syskon. Att den visar att livet kan gå vidare, att sorgen och saknaden finns där men att livet kan bli värt att leva igen även efter att det värsta har hänt. Och att man kan prata med barn om döden utan att ha alla svaren.

Jag hoppas och tror att boken ska kunna ge tröst och hopp för den som är drabbad, och inblick för den som står utanför.

Fuck cancer!














7 kommentarer:

  1. Åh som jag har väntat! Var kan man köpa mästerverket?? Stort grattis, Lena!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha på förlaget givetvis😊 Då ska jag beställa ögonaböj. Det blir fint att få läsa den för min lille pojk som mist en av käresta kusinerna i cancer. Den kommer säkert öppna upp för fler tankar och funderingar som vi kan prata om tillsammans.

      Radera
    2. Tack! Vad fint att du vill köpa den och läsa för din son. Hoppas du tycker om den.
      Varma hälsningar från Lena

      Radera
  2. Får verkligen gratulera! Måste kännas mkt fint att få göra ngt konkret av sorgen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det har varit en fin och lärorik process.

      Radera
  3. Boken låg i brevlådan när jag kom hem igår. Vilken fin liten bok med handlingen i ett behagligt tempo. Och så var det en kapitelbok, härligt. En bok att bli varm i hjärtat av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack! Oj, vad glad jag blir för de fina orden.
      Varma hälsningar från Lena

      Radera

Skriv ut